În data de 5 aprilie în Brașov s-a întrunit Adunarea Generală KOR, fiind prezenți 11 delegați și partea următoarelor asociații: Kolping Banat, Kolping Alba, Kolping Moldova, Kolping România, Kolping Satu Mare, Kolping Elveția. Au mai participat membri Consiliului Director, Mariana Gălan – contabilul asociației și Dorin Ștefănescu – cenzor.
Adunarea Generală a aprobat bilanțul anului 2018, descărcarea de gestiune a Consiliului Director și bugetul pentru 2019.
Sunt de notat venituri totale de 2.526.650,00 înregistrate în anul 2018, din care 2.206.902,00 venituri pentru activitățile fără scop patrimonial și 319.748,00 lei venituri din activități economice.
Veniturile din donatii au fost de 483.228 lei, iar din contributii de 191.527 lei.
Sponsorizările au reprezentat 5.127,90 lei, cotizațiile membrilor 3.190 lei, veniturile din dividende 650.000 lei, granturi din străinătate 37.304 lei precum și cedarea unor active (Casa Kolping Blaj) a reprezentat suma de 311.151 lei.
Din cheltuielile totale de 2.347.037,00 lei cea mai mare pondere a revenit activităților fără scop patrimonial, adică 1.765.811,00 lei, activităților economice le-a revenit suma de 581.226,00 lei (în general amortizări pentru clădirile deținute, lucrările de demolare și a investițiilor realizate)
Asociația încheie anul cu un excedent de 441.091,00 lei și o pierdere de 261.478,00 lei din activitățile economice.
De notat sunt investițiile realizate la Casa Kolping Ploscuțeni, finalizarea atelierului de manufactură din Oituz și amenjarea unui loc de joacă, modernizarea căsuțelor de vacanță în Ivo, reamenajarea mansardei în Casa Kolping Rusca Montană, modernizări la Casa Kolping Caransebeș. Cele mai mari investiții au fost realizate în Timișoara fiind achiziționat un imobil pe str Cezar Boliac nr. 13 precum și pentru lucrările de demolare și reparații calcane pe str Ioan Bonțilă nr 12-14.
La finalul anului 2018, asociația avea 12 angajați implicați în activitatea de proiecte, iar în cadrul proiectului POCU au fost angrenați 12 angajați cu normă parțială
Pentru anul 2019 asociația își propune venituri de 4,8 mil lei și cheltuieli de 5,5 mil lei. Obiectivele principale sunt:
- Acordarea subvețiilor pentru antreprenorii selectați
- Începerea lucrărilor de construcție la proiectul Casa Calfelor Timișoara
- Continuarea lucrărilor de amenajarea la Rusca Montană
- Derularea proiectului Coffee Proiect
- Consolidarea proiectului Cool Academy în Brașov
Asociația a decis accesarea unor credite pentru realizarea proiectului Casa Calfelor Timișoara. Pentru realizările anului 2018 meritele aparțin echipei KOR, cărora se cuvine să le adresăm MULȚUMIRI!
Eduard Dobre