Kolping România a încheiat cu succes, după 3 ani de implementare, proiectul ”Antreprenor la Centru – Competitivitate economică și acțiuni de creștere a ocupării în Regiunea Centru”.
Inițiativa, derulată în parteneriat cu Asociația Caritas Mitropolitan Greco-Catolic Blaj, a ajutat peste 350 de persoane din Regiunea Centru să își formeze competențele de antreprenor și a generat 61 de noi afaceri, contribuind la crearea și menținerea a peste 100 de locuri de muncă.
”Antreprenor la Centru” a deschis noi orizonturi pentru persoanele interesate de antreprenoriat din județele Regiunii Centru: Alba, Mureș, Sibiu, Brașov, Harghita și Covasna. Obiectivele principale ale proiectului au fost pregătirea a peste 350 de persoane în domeniul antreprenorial și înființarea a 61 de start-up-uri în cele șase județe vizate, obiective care s-au împlinit cu succes după cei trei ani de implementare. Mai mult decât atât, cele 61 de idei de start-up au primit finanțare și sprijin pentru înființare, iar în cadrul lor au fost create 123 de locuri de muncă.
Proiectul a fost finanțat prin Programul Operațional Capitalul Uman 2014-2020, Axa prioritară: Locuri de muncă pentru toți, Operațiunea: Creșterea ocupării prin susținerea întreprinderilor cu profil non–agricol din zona urbană, Schema de ajutor de stat: Romania Start-Up Plus.
Rezultatele Kolping Romania vorbesc de la sine
Început în ianuarie 2018, proiectul ”Antreprenor la Centru” a reprezentat o mare provocare pentru Organizația Kolping România, dat fiind numărul mare de indicatori și termenele foarte strânse de realizare. Cu toate acestea, echipa de proiect a reușit să îndeplinească toate rezultatele previzionate și, în multe cazuri, chiar le-a depășit.
Unul dintre momentele de mare cumpănă, dar depășit cu succes de echipă și beneficiari, a fost instaurarea Stării de urgență pe teritoriul României, în martie 2020, cu toate restricțiile și repercursiunile economice ce au urmat în contextul pandemiei provocate de coronavirus.
Este o mare realizare că, în pofida situației pandemice și a contextului recent internațional ce prefigurează o criză generalizată, beneficiarii proiectului au reușit sa implementeze planurile de afaceri finanțate și să asigurare perioada de sustenabilitate de 6 luni post implementare plan afaceri, fără întreruperea contractelor de subvenție sau afectarea indicatorilor asumați. A fost un drum greu și l-am parcurs cu mult efort, însă puțini beneficiari de minimis se pot mândri cu un astfel de rezultat excepțional.
În primul trimestru al anului 2020 părea aproape imposibil să reușim și, iată, că ne-am depășit așteptările! Felicit echipa de implementare și pe cei 20 de beneficiari ai subvenției de minimis!
Voi lăsa rezultatele obținute de Kolping România să vorbească de la sine:
Etapa I (ianuarie 2018 – ianuarie 2019)
• 141 persoane înscrise în proiect
• 120 persoane au urmat cursul de competențe antreprenoriale
• 109 persoane certificate în urma examenului de absolvire
• 55 planuri de afaceri depuse in concurs
• 20 afaceri selectate primesc subvenție (25,000 – 35,000 Euro)
• 7 afaceri selectate pe lista de rezervă pentru subvenționare
• 79 persoane au participat la workshopuri tematice
• 1 studiu antreprenorial realizat și diseminat la nivelul mediului de afaceri din Regiunea Centru
Etapa II (ianuarie 2019 – mai 2020)
• 20 persoane au urmat stagii de practică în firme cu cod CAEN similar afacerii pentru care au primit subvenția;
• 20 îndrumători de practică au fost angajați în cadrul proiectului, timp de 1 lună, pe perioada stagiului de practică;
• Au fost înființate cele 20 firme câștigătoare ale concursului de planuri de afaceri (6 firme activitate principală – producție, 14 firme activitate principală – servicii);
• Au fost deschise 20 de conturi bancare pentru firmele nou înființate și administrate în partidă dublă, Kolping România având drept de semnătură conjunctă pentru toate plățile realizate prin proiect;
• Au fost semnate 20 contracte de subvenție, în baza cărora s-a plătit suma aprobată în planurile de afaceri câștigătoare (fiecare firmă a primit fonduri între 111,462.50 lei și 156,047.50 lei);
• 41 contracte de muncă și fișe post întocmite în corelare cu planurile de afaceri aprobate;
• 99 dosare achiziție de bunuri și servicii verificate și avizate;
• 240 balanțe analitice și execuții bugetare verificate și avizate;
• Au fost încheiate 53 acte adiționale la contractul de subvenție, prin care antreprenorii au venit cu modificări la planul de afaceri aprobat inițial.
Etapa III (iunie 2020 – ianuarie 2021)
• 41 de locuri de muncă monitorizate lunar; a fost verificată menținerea normei de lucru și a nivelului salarial;
• Au fost verificate și avizate 246 state de salarii și rapoarte revisal;
• Au fost verificate și avizate 120 balanțe analitice și extrase de cont;
• 120 de rapoarte de progres întocmite pentru monitorizarea firmelor subvenționate;
• Au fost încheiate 20 acte adiționale la contractul de subvenție, prin care antreprenorii au venit cu modificări la planul de afaceri aprobat inițial.
• A fost organizat un eveniment B2B cu peste 50 participanți pentru conectarea firmelor nou înființate la mediul de afaceri local și regional;
• 1 Hub antreprenorial activ: 75 parteneriate strategice cu firme și asociații profesionale din Regiunea Centru, 12 întâlniri de promovare, 45 ateliere tematice, 10 focus grupuri;
• 1 Platformă web pentru conectarea afacerilor www.antreprenorlacentru.ro permanent actualizată;
• 1 Pagina Facebook pentru promovarea proiectului și afacerilor subvenționate https://www.facebook.com/antreprenorlacentru
• 20 firme subvenționate sustenabile și 41 locuri de muncă menținute cel puțin 18 luni.
În continuare vă prezentăm cele 20 de firme subvenționate de Organizația Centrală a Familiilor Kolping din România și vă încurajăm să achiziționați cu încredere produsele și serviciile acestora, pentru a susține antreprenoriatul la nivel local și locurile de muncă nou create.
APLINK HOLZ S.R.L. – fabricarea de peleți din lemn rășinoase – detalii
MOBBILIA HOME S.R.L. – fabricarea de mobiă la comandă – detalii – detalii
KLEVER ING S.R.L. – elaborarea documentațiilor economice și financiare necesare proiectelor de investiții în construcții civile și industriale, drumuri și poduri, hidroedilitare – detalii
DENTAL-ELECTRO SERVICE S.R.L.– repararea echipamentelor electronice si optice (echipamente medicale, stomatologice, uniturilor dentare) – detalii
JESZIMA BEAUTY S.R.L. – Salon de înfrumusețare: frizerie, coafură, cosmetică, manichiură – detalii
BIBOR NATURA S.R.L. – magazin online: comercializarea produselor țărănești agroalimentare și a produselor meșteșugărești din zona Gheorgheni – detalii
BT PROJECT CONSULT S.R.L. – servicii de consultanță, îndrumare și asistență operațională pentru firme și organizații – detalii
CARUSELUL VESELIEI S.R.L. – activități distractive, recreative, educative pentru copii după școală și în vacanțe – detalii
DOBOS INSTAL S.R.L. – lucrări de instalații și rețele electrice prin electrician autorizat ANRE – detalii
KREÁLDA KUTÜR S.R.L. – mic atelier de croitorie la comandă sau în serie mică sub numele NOZSA – detalii
E-GEP INSTAL SOLUTIONS S.R.L. – servicii de proiectare: instalații sanitare, instalații termice, instalații de ventilare-climatizare și instalații electrice – detalii
JOO BAUKRAFT CONSTRUCȚII S.R.L. – servicii de branșare utilități: conductă apă, gaz, canalizare, electricitate; servicii de lucrări edilitare pentru amplasare țevi, conducte, cabluri; amenajări teren; foraj subteran și subtraversări – detalii
WHITE ANGEL WEDDING S.R.L. – servicii de închiriere rochii de mireasă și rochii de ocazie, precum și alte accesorii pentru petreceri – detalii
NICU CAR TECHNIC S.R.L. – servicii profesionale de diagnosticare auto, respectiv servicii de reparație și mentenanță ale sistemelor electrice și electronice – detalii
NANDRA LASER STYLE S.R.L. – fabricarea, la comanda, a unei game variate de produse, prin decuparea și gravarea cu ajutorul laserului a diferitelor materiale: placaj, sticla acrilica, sticla, ceramica, porțelanul, hârtia, diferite tipuri de plastic, materiale textile – detalii
RB COMMUNICATION S.R.L. – servicii de consultanță în domeniul relațiilor publice și al comunicării, pentru firme private și instituții publice și de stat prin dezvoltarea unor metode și canale de comunicare organizațională externă și internă – detalii
CROITORIA PERFECT FIT S.R.L. – confecționarea articolelor de îmbrăcăminte la cererea clientului, pe bază de comandă, inclusive confecționarea de echipamente de protecție – detalii
STATIK PLANUNG S.R.L. – servicii de proiectare pentru structuri de rezistență din beton armat, zidărie, structuri mixte, lemn și consultanță tehnică legată de aceasta – detalii
BEST CHALETS S.R.L. – servicii de cazare pentru vacanțe și perioade de scurtă durată la King’s Rock Cabin – 2 dormitoare cu baie proprie, living și bucătărie open space – detalii
ZETA BROD S.R.L. – broderie personalizată: articole textile promoționale, embleme brodate, produse cu broderie aplicată (fețe de pernă, lenjerie de pat, perdele și draperii) – detalii
Le dorim beneficiarilor noștri o activitate intensă, mult spor și rezultate cât mai bune. Deși n-a fost un parcurs ușor, ne bucurăm că le-am fost alături și i-am putut însoțiți o perioadă, în drumul de la idee la business, încurajându-i să investească în calitatea de antreprenor.
Mulțumesc îndeosebi colegilor și echipei de implementare pentru înțelegere, dedicare și multele ore de muncă ce au făcut posibilă reușita acestui proiect.
Sperăm să generăm curând alte ocazii de colaborare, iar până atunci rămânem sănătoși și optimiști!
Monica Munteanu