De-a lungul celor 3 ani de când se desfășoară, proiectul „Strengthening global awareness in the local communities”, cofinanțat prin Programul Erasmus+, a reunit 6 țări – Polonia, Slovacia, Germania, Lituania, Slovenia și România. Întâlnirea internațională de la Cracovia din perioada 27-30 aprilie 2017 a fost ultima, gazda fiind Organizația Kolping Polonia – liderul proiectului. La seminar au luat parte 25 de delegați din țările partenere, dintre care 3 au aparținut României: Eduard Dobre, Monica Munteanu și Ana-Maria Nicu.
Scopul seminarului a reprezentat elaborarea Strategiei Kolping 2015–2020 („Networking – Planning future action and European collaboration”), prin care se stabilesc activitățile pe termen lung în domeniul educației globale. Piotr Prokopowicz a fost trainerul care a condus activitatea și discuțiile pe parcursul celor 4 zile.
După ce am vorbit despre conceptele fundamentale privind planificarea strategică, am avut în vedere misiunea și viziunea asociației, care trebuie să fie exprimate clar și concis. S-au format grupe care au venit cu variante, ulterior acestea fiind discutate și îmbunătățite. Totodată, am realizat o analiză strategică internă și externă privind evoluția asociației până în anul 2010. Penultima zi a întâlnirii a fost rezervată stabilirii obiectivelor strategice și a acțiunilor care trebuie întreprinse pentru a le atinge, în același timp având în vedere riscurile potențiale.
Întreaga activitate s-a realizat pe grupe a căror componență se schimba în permanență, ceea ce a favorizat fluxul de idei și creativitatea. În ceea ce privește legăturile dintre participanți, acestea s-au consolidat în decursul serilor petrecute împreună. Seminarul a fost unul productiv, cu atât mai mult cu cât Kolping România lucrează la definitivarea profilului asociației, acesta urmând să fie adoptat la următoarea adunare generală.
Prin urmare, le mulțumim tuturor celor implicați în proiect, atât pentru împărtășirea de bune practici, cât și pentru timpul și implicarea lor. La finalul acestui proiect, alături de informațiile adunate de-a lungul celor 3 ani, ne rămâne în minte și motto-ul – „Gândește global, acționează local!”.
Ana-Maria Nicu