”Smart communication – smart youth participation”, proiect finanțat prin Erasmus+

Polonia, Germania, România și Slovenia sunt țările partenere în proiectul ”Smart communication- smart youth participation”, (Comunicare inteligentă- implicare inteligentă a tinerilor), proiect care este finanțat prin Erasmus+ și care are o durată de doi ani. Scopul acestuia constituie identificarea celor mai bune practici în domeniul noilor tehnologii, al social media și al internetului, în vederea stimulării implicării tinerilor în diferite tipuri de activități aferente temelor și în special a creării unui sistem comun și inovativ de comunicare și PR în cadrul Kolping.

Datele și temele seminarelor care se vor desfășura în cele patru țări sunt următoarele:

  • 20-23 octombrie 2017 (Köln, Germania):”International communication and promotion tools to enhance links between different European youth associations” (Instrumente de comunicare și promovare la nivel internațional pentru a îmbunătăți legăturile dintre diferite asociații europene de tineret);
  • 9-12 martie 2017 (Caransebeș, România):”National communication and promotion tools to enhance empowerment, bottom-up youth initiatives” (Instrumente de comunicare și promovare la nivel național pentru a spori capacitarea, inițiativele de jos în sus);
  • 8-11 iunie 2017 (Maribor, Slovenia):”Internal communication and promotion tools to build identity of the groups and motivation and teambuilding” (Instrumente de comunicare și promovare la nivel intern pentru a clădi identitatea grupurilor, a motiva și a consolida echipa);
  • 12-15 octombrie 2017 (Cracovia, Polonia):”External communication and promotion tools and new technologies and social media tools in youth work” (Instrumente de comunicare și promovare la nivel extern și noile tehnologii și instrumente social media în activitățile de tineret).

Așadar, proiectul este structurat pe câte 2 paliere: internațional-național și intern-extern. El se adresează în mod special angajaților Kolping care lucrează cu tineri, liderilor de grupuri de tineret, tinerilor din țările partenere, specialiștilor în comunicare care cooperează cu grupurile Kolping de tineret ș.a.

Fiecare întâlnire transnațională are o durată de cel puțin trei zile. În prima zi vor fi prezentate bune practici ale organizației gazdă, în decursul celei de-a doua vor avea loc workshop-urile și training-urile iar în a treia zi se vor trage concluziile privind transferul practicilor la nivel local și internațional.

La sfârșitul proiectului va fi redactat un ghid în limba engleză care va însuma metodele folosite de cele patru țări partenere, metode ce vor fi diseminate în vederea creșterii calității muncii de tineret la nivel de comunicare și de PR.

Ana-Maria Nicu

eu-flag-erasmus-_vect_pos